GUI programma met root-rechten

Hoi,

Sommige GUI programma's hebben (soms) root rechten nodig, denk
bijvoorbeeld aan het programma "gnome-software", wat dient om
programma's te installeren. Mooi programma overigens.

Het krijgen van die root-rechten werkt tegenwoordig met "policykit",
daar heb ik weinig verstand van.

Nu heb ik machines waar het netjes werkt. Op het moment dat
Gnome-software root rechten nodig heeft vraagt het om het paswoord van
root. Op een andere machine gaat het niet goed, daar wordt niet gevraagd
om dat paswoord en dan heeft het programma niet genoeg rechten.

Hoe zorg ik ervoor dat dit venster wat om een paswoord vraagt verschijnt?

Groet,
Paul

https://www.vandervlis.nl/