Re: nbd http fs

Op 14-06-2020 om 16:14 schreef robert.kommeren@gmail.com:
> Misschien een een rare vraag, maar is NFS niet voldoende?
> Of waarom niet? Ben even geïnteresseerd. Want ik wil het doen via NFS,
> vandaar.

Uiteraard kan het met NFS, echter NFS zonder encryptie is niet erg
veilig. En met encryptie best wel lastig om op te zetten.
Een optie is nog NFS via een VPN.

NFS wordt vaak gebruikt in een lokaal netwerk wat als veilig gezien
wordt. Bijvoorbeeld door LTSP, maar wellicht zijn daar ook alweer dingen
gewijzigd: https://ltsp.org/