Re: FF 76

Op 29-05-2020 om 08:08 schreef Geert Stappers:

> Samenvatting: Fietsen met losse handen

Tja...

> [...]
>
>  wget http://ftp.nl.debian.org/debian/pool/main/f/firefox/firefox_76.0.1-2_amd64.deb
>

> $ sudo dpkg -i firefox_76.0.1-2_amd64.deb
> [sudo] wachtwoord voor gs0604:
> (Database wordt ingelezen ... 331484 bestanden en mappen momenteel
> geïnstalleerd.)
> Uitpakken van firefox_76.0.1-2_amd64.deb wordt voorbereid...
> Bezig met uitpakken van firefox (76.0.1-2) over (76.0.1-2) ...
> dpkg: vereistenproblemen verhinderen de configuratie van firefox:
>  firefox is afhankelijk van libnss3 (>= 2:3.51.1~); maar:
>   Versie van libnss3:amd64 op dit systeem is 2:3.49.1-1.

Blijkbaar installeer je iets uit unstable, terwijl je dat niet draait.
Want deze versie van libnss3 zit gewoon in unstable.

> Toen maar gekozen om geweld te gebruiken ( --force  )
>   dpkg --force-help
> Ondanks de waarschuwing
>   sudo dpkg -i --force-depends-version firefox_76.0.1-2_amd64.deb
>
> Met plezier de WebRTC functies van firefox 76 kunnen gebruiken.

Wat is er gewijzigd?

Wat ik in zo'n geval doe is het installeren van Firefox van
https://www.mozilla.org/nl/firefox/browsers/
Je krijgt dan een tar.bz2, als je die uitpakt kun je het meteen
gebruiken zonder het te installeren. Gewoon in het mapje op de binary
klikken. En het werkt prima samen met een bestaande browser, hij maakt
een configuratie in het mapje.

> Ging goed tot ik  `sudo apt install $ANDER_PACKAGE` nodig had.

> Nieuw directory aangemaakt en daar in gaan staan
>
>    mkdir ff76
>    cd ff76
>
> Haal het package uit elkaar en kijk wat de onderdelen zijn.
>
>    ar -x ../firefox_76.0.1-2_amd64.deb
>    ls
>
> Haal de control-tarball uit elkaar en wat de onderdelen zijn.
>
>    tar xf control.tar.xz
>    ls

Hmm, interessant, je wijzigt de binary...
Dan hoef je niet te compileren!

Helemaal mee eens.