Re: fileshare

On Thu, 28 May 2020 14:18:46 +0200
Richard Lucassen <mailinglists@lucassen.org> wrote:

> [...]

Net even geprobeerd met Caja: daar een sshfs verbinding mee gemaakt,
met een Q&D workaround de paden goed gezet en de zaak op suspend gezet.
Na resume was de sshfs (sftp) weg en kon ik 'm opnieuw aanmaken. Dat
werkt goed, echter, alleen in Caja. In andere programma's is die dir
niet te vinden, dat is erg lastig omdat je dan bijvoorbeeld geen
attachments kunt saven in die sshfs dir.

Dus nu maar een script onder een icoon gehangen die de zaak
mount/umount en wat verfraaiing met gxmessage zodat de user weet wat er
gebeurt:

sshfs -o idmap=user -o reconnect -o sshfs_sync \
  user@host.domain.tld:${REMOTEDIR}/ ${LOCALDIR}/

Dit lijkt vooralsnog goed te gaan. Het zal nog even duren of ik weet of
het goed werkt.

R.

--
richard lucassen