Re: afstandsbediending TV, maar dan anders

Op 25-05-2020 om 17:12 schreef Geert Stappers:
> Hoi,
>
> Eerst mijn uitdaging dan wel wens, daarna vraag om jullie advies.
>
> Afstandsbediending TV, maar dan anders:
>
>  Aan de andere kant van de ruimte staat een groot scherm, dat aangestuurd
>  wordt door, zeg een raspberrypi.  Vanaf mijn kant van de ruimte wil ik
>  "remote" aan het begin van de dag  een webbrowser opstarten. Daarom log
>  ik in. Ik bezoek URL en op het grote scherm komt de bezochte webpagina.
>  Ik log uit van de Rpi. Op de "TV" staat de rest van de dag de webpagina.

Je zou autologin kunnen gebruiken, en verder de browser automatisch
starten en van je URL de opstartpagina kunnen maken.

Aan het eind van de dag zou je de computer misschien uit kunnen zetten
met een cronjob. Ik zeg maar iets.

> Welke software zou ik dan nodig hebben?

Wat ik nog ergens heb is een beetje klein draadloos toetsenbord met
ingebouwde muis. (Trackbal of hoe heet zoiets.)  Werkt prima. Het is
gewoon een toetsenbord + muis, dus je hebt verder geen software nodig.

Ik vertel graag merk + type, of ik zou hem je zelfs kunnen sturen want
ik gebruik hem niet zo vaak.