periodiekejob met parameter en systemd

Hoi,

Mijn websearch schiet niet op. Ik vond wel
 How do you configure multiple systemd services to use one timer?

Wat ik zoek is er meer
 how configure multiple systemd timers to use same systemd service

Met cron zou het iets zijn als

#m h d m day
*  7 * * Mon-Sat  periodiekejob dagelijks
*  5 * * Sun      periodiekejob wekelijks
0  * * * *        periodiekejob elkuur

Met systemd heb ik dan drie timers  en drie service files nodig.

De drie service files verschillen alleen in de paramater.
En dat is wat ik graag zou willen voorkomen, beheer van vrijwel
gelijke bestanden, die vrijwel gelijk gehouden moeten worden.

Wat ik dan doen,
is periodejob naar een environment variable laten kijken.
(in service file kun je Environment zetten)

Van https://stackoverflow.com/questions/40083540/how-can-i-use-environment-variable-in-systemd-timer-unit
heb ik: "there's no mention of environment variables for systemd timers"

Wat hebben jullie aan ideeen?
(Ja, dat mogen ook gekke ideeen zijn om zo  nieuwe mogelijkheden te zien)

Silence is hard to parse