Re: Wetransfer of alternatief om bestanden via terminal te versturen.

Op 10-05-2020 om 20:37 schreef Koen Wybo:
> Dag iedereen,
>

> Er zijn verschillende online diensten zoals wetransfer.com die je
> toelaten om bestanden met elkaar te delen. Op de website moet je
> vervolgens je emailadres, ontvanger-email invullen en vervolgens het
> bestand selecteren. Mijn vraag is: hoe kun je dit automatiseren zodat
> alles vanuit terminal kan ingevoerd worden en in een script kan
> geplaatst worden.
>
> Dit hoeft niet noodzakelijk met wetransfer te zijn, het kan gerust ook
> met een andere gratis dienst.

> [...]

Je kunt zo'n unieke code toch naar de ander sturen?  Het lijkt me dat
dat ook automatisch kan. Wellicht zoiets:

Transfer.sh /path/file | mail -s "nieuw bestand" naam@domein.nl

Uiteraard moet wel de e-mail werken op je computer, dat is nog niet
altijd heel simpel.