Wetransfer of alternatief om bestanden via terminal te versturen.

Dag iedereen,

Er zijn verschillende online diensten zoals wetransfer.com die je toelaten om bestanden met elkaar te delen. Op de website moet je vervolgens je emailadres, ontvanger-email invullen en vervolgens het bestand selecteren. Mijn vraag is: hoe kun je dit automatiseren zodat alles vanuit terminal kan ingevoerd worden en in een script kan geplaatst worden.

Dit hoeft niet noodzakelijk met wetransfer te zijn, het kan gerust ook met een andere gratis dienst.

Ik heb reeds het pythonprogramma we-transfer uitgeprobeerd zonder succes.

Transfer.sh lukt maar genereert op het einde een unieke code om te downloaden. Dit vraagt dus extra tussenkomst van de eindgebruiker.

Alle hulp is welkom.

Koen Wybo