Re: ping -a $HOST, afmelding

On Sun, May 10, 2020 at 04:04:43PM +0200, Vincent Lammens wrote:

> Als ik het goed heb zou het wel een bell-sound moeten weergeven, al hoor
> ik hem ook niet. Hoor je een geluidje als je bv in bash op de backspace
> blijft drukken als er niets ingetypt is? (daar hoor ik een geluidje)

Nope, geen bliepje bij op backspace blijven drukken in shell.
(dat bliepje zal ik ook niet missen)

Uitvoeren van

  /usr/bin/echo -e "\a"

dat is met de  a  van alert, levert ook geen bliepje.
(een bliepje wat ik wel zal missen nu ik weet dat het er niet meer is)

Ik heb nu beter weet van  waarom er bij `ping -a $HOST` niets te horen
is.  Dank.

Silence is hard to parse