Re: Verkeerde tijd ondanks NTP

On Mon, May 04, 2020 at 01:12:35PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hoi,
>
> Ik zie regelmatig servers met NTP die een helemaal verkeerde tijd geven,
> dus niet paar seconden maar meer dan een uur.
>
> Een idee wat dat is?

Ding wat je een volgende keer moet controleren, is  of `ntpd` nog draait.

  ps -ef | grep ntp

En misschien nog wel wat dieper graven.

> Gisteren had ik het ook weer, een mailserver met Debian9 stond 1 uur en
> 7 minuten fout.  Na een "apt install --reinstall ntp" is de tijd dan
> weer goed.

Mijn inschatting is dat `apt install --reinstall ntp` als bijeffect
heeft, dat ie `ntpd` re-animeert.

> Ik kom er meestal achter tijdens een storing, waarbij ik dan andere
> dingen aan mijn hoofd heb. Dan zie ik dat de logs een verkeerde tijd geven.

Ja, dat ken ik.    :-/             Op naar de volgende keer.

Silence is hard to parse