Re: Met welke pdf-lezer worden pdf's geopend?

Hoi,

Op 01-05-2020 om 18:29 schreef Dirk Ruijne:
> Ach ja, dat is ook wel logisch

> [...]

Blijkbaar configureer je meer als normale user dan ik.
Ik doe de dingen meestal globaal.

> Dat bestand heb ik dus niet.

Wellicht komt het door dat commando wat ik soms geef:
xdg-mime default atril.desktop application/pdf

Moet je natuurlijk als gewone gebruiker geven.

> dirk@ruijne:~/.local/share/applications$ grep -i '.*pdf.*' *
> levert heel veel op

Misschien kun je beter zoeken op "application/pdf". Een punt wordt
gezien als een wildcard voor een willekeurig teken.
Ik gebruik vaak de "-l", dan krijg je alleen de bestandsnaam.

> pdf of PDF komt het aangegeven aantal keren voor in de volgende
> bestanden:
> dirk@ruijne:~/.local/share/applications$ grep -ic '.*pdf.*' * | grep
> '.*:[^0]'
> display-im6.q16.desktop:1
> pdfmod.desktop:55
>
> Maar er zit geen info in die helpt.

Het zijn deze applicaties en de globale applicaties die samen de lijst
vormen met programma's die PDF's kunnen lezen. Lijkt mij.