Re: Met welke pdf-lezer worden pdf's geopend?

Paul van der Vlis schreef op vr 01-05-2020 om 10:28 [+0200]:
> Hij wijzigt niets in /usr/share/applications/ , een gewone user heeft
> daar ook helemaal geen schrijfrechten immers.
Ach ja, dat is ook wel logisch

> Er is echter ook nog zoiets in je homedirectory, kijk eens in:
> ~/.local/share/applications/
> Ik heb daar ook een bestand mimeapps.list

En bij mij staat daar dit:
dirk@ruijne:~$ ls -a .local/share/applications/
.
gnome-keyboard-panel.desktop
nautilus-autorun-software.desktop
..
gnome-privacy-panel.desktop
org.kde.apper_installer.desktop
apper_appsetup.desktop
gnome-software-local-file.desktop
pdfmod.desktop
configmgr.desktop
gnome-system-monitor.desktop
wfica.desktop
conncenter.desktop
gnome-user-accounts-panel.desktop
display-im6.q16.desktop
kde4-konqbrowser.desktop

>met daarin alleen dit:
> application/pdf=atril.desktop

Dat bestand heb ik dus niet.
dirk@ruijne:~/.local/share/applications$ grep -i '.*pdf.*' *
levert heel veel op
pdf of PDF komt het aangegeven aantal keren voor in de volgende
bestanden:
dirk@ruijne:~/.local/share/applications$ grep -ic '.*pdf.*' * | grep
'.*:[^0]'
display-im6.q16.desktop:1
pdfmod.desktop:55

Maar er zit geen info in die helpt.

> Jammer genoeg blijft het daar vaak steken. Terwijl je het eigenlijk
> precies wilt weten...

Je kunt niet alles weten.. Alwetendheid blijft natuurlijk wel de stip
aan de horizon. Maar ja, je weet hoe het gaat met horizons. Denk je dat
je er eindelijk bent, kijk je op, ben je niets dichterbij gekomen.
Nou ja, toch weer veel geleerd.
Dank!

Groeten,

Dirk