Re: Met welke pdf-lezer worden pdf's geopend?

Op 29-04-2020 om 19:01 schreef Dirk Ruijne:

> Bij mij wordt standaard documentviewer gebruik voor het openen van
> bestanden. Die staat bovenin het rijtje van programma's in "openen met"

Maar hoe komt dat daar als jij dat niet hebt ingesteld?
Dat was de vraag die ik probeerde te beantwoorden, want Sjoerd schreef
"Dat heb ik trouwens nooit, op geen enkele manier, ingesteld."

Dat heeft dus van alles met .desktop bestanden te maken, ze staan
meestal in:  /usr/share/applications/

Voorbeeld xpdf.desktop
-----
Desktop Entry]