Re: Hoe source package voor blt te installeren

Op 21-04-2020 om 06:55 schreef Cecil Westerhof:
> Ik werk al een tijdje met tcl en gebruik o.a. de blt package. Ik moet
> nu eigenlijk de btl sources installeren. Ik kom dan o.a. uit op deze
> pagina:
>     https://packages.debian.org/source/buster/blt
>
> Zie ik het goed en is dit niet te installeren met apt?

Nee, zie antwoord van Geert.

Je hebt wel regels die beginnen met "deb-src" nodig in je sources.list.
Maar die worden daar default ingezet. Zoiets:
deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian stable main

> Met apt kan ik enkel blt, blt-demo en blt-dev installeren. En blt is
> de package zelf, niet de sources.
> Ik heb begrepen dat wanneer de sources zijn geïnstalleerd ik deze zou
> moeten vinden in /usr/local/src/bltX, maar in /usr/local/src vind ik
> niets.

Dit klopt niet, je vind de sources daar waar je ze download. Normaal zet
je ze ergens in je homedirectory.

Misschien heb je nog iets aan deze aantekeningen:
------
mkdir openssh; cd openssh
apt-get source openssh
cd openssh-5.5p1  # oftewel: cd openssh-<tab>
# wijzig wat je wilt
dpkg-buildpackage -uc -us   # laatste is voor niet signen
cd ..
su -
 dpkg -i *.deb
exit