<SOLVED> Re: 'Oeps! Er is iets misgegaan.'

Frank Voncken schreef op vr 17-04-2020 om 07:37 [+0000]:
> Nog wat vergeten te vermelden: het opstarten van de laptop op vorige
> Linux header biedt ook geen soelaas.

Ik heb het gelukkig weten te oplossen. Ik heb de laptop opgestart vanaf
usb stick met Debian installer en daar de rescue mode gebruikt. Alleen
daar heb ik wel internetverbinding, in tegenstelling tot de rescue mode
vanaf grub scherm tijdens de boot. Nadat ik in de rescue mode van
Debian installer was gekomen, was het even zoeken naar de juiste
partitie waar ik shell commando's kan uitvoeren. Vervolgens heb ik apt
update en apt upgrade uitgevoerd: er bleken weer nieuwe gnome-shell
pakketten beschikbaar te zijn. Et voilà, ik heb normale Gnome
inlogscherm terug!

Vermoedelijk waren er bij de voorlaatste update & upgrade corrupte
pakketten (gnome-shell?) meegestuurd.

Groet,
Frank