Re: your mail about android connecting

Op za 21 mrt. 2020 om 11:58 schreef Geert Stappers <stappers@stappers.nl>:
On Sat, Feb 22, 2020 at 09:26:10PM +0100, Geert Stappers wrote:

> Of het verhaal _hoe_ die twee gekoppeld zijn.
>
> Ik heb goede ervaring als het Andriod device in  MTP mode staat
> en een USB-kabel. (Er was een tijd dat ik het nodig vond om Android
> in "USB storage mode" te zetten, inmiddels weet ik dat dat fout was.)
>

> De
> is mij niet duidelijk. Tegenwoordig, zeg sinds 2017, is het voor
> mij voldoende om USB-kabel in te steken. Het MTP-device wordt
> dan automagisch "gemount" en is daarmee in het file-system zichtbaar.
>

> In andere woorden: Voor mij werkt het "gewoon"
> ("gewoon"   waar een hele boel high-tech achter zit)

Had er aflopen week wel gekloot mee.

Pas nadat ik `Debug` aan Andriod kant uitgezet had,
kom ik weer "gewoon" bij de gemaakte foto's.

Het zit inderdaad in die hoek.

Dank je, anders had ik me een slag in de rondte gezocht in Debian.

MTP  https://en.wikipedia.org/wiki/Media_Transfer_Protocol
--
Silence is hard to parse

Groeten,