Re: USB-stick beschrijven

On Wed, Feb 26, 2020 at 12:33:00PM +0100, Paul van der Vlis wrote:

> Nog geen oplossing, wel meer testresultaten:
>
> Zoals ik al in een andere mail schreef kan ik het probleem hier
> reproduceren. Op de ene computer (een oude laptop) kan ik een USB-stick
> met VFAT gewoon beschrijven. Op een andere computer (een server met GUI)
> is het systeem met VFAT read-only. De laptop heeft een vrij nieuwe
> schone installatie. De server heeft al vele upgrades achter zich. Beide
> Debian10 en een Cinnamon desktop.
>
> Op beide heb ik nu een nieuwe user aangemaakt met helemaal lege
> homedirectory. Op de server kan er weer niet geschreven worden op de
> [...]

Ik mis in het verhaal het mount gebeuren.
In vertalingen "aankoppelen" genoemd.

In https://lists.debian.org/debian-user-dutch/2020/02/msg00023.html
heb ik waarschijnlijk te voorzichtig gevraagd om naar "mount" te kijken.
En teveel "Het zal wel de auto-mounter zijn".

Als het oorspronkelijke probleem nog actueel is:
* Vind wat de mount doet
* Schakel die "dienst" uit
* Zelf de mount doen, om de gewenste mount opties te leren kennen
* Configureer "auto mount" en schakel die weer

Ja, voor mij zou het ook uitzoekwerk zijn.

Silence is hard to parse