Re: USB-OTG hardware 5Volt parallel so far so good

On Sat, Mar 14, 2020 at 03:11:12PM +0100, Richard Lucassen wrote:

> Met twee diodes 1N5822? Dat zijn Schottky diodes en hebben 0.2V
> verlies. Als je je 0.2V lagere spanning kan veroorloven tenminste.
>
> Overigens zal het ook afhankelijk zijn van hoe de voedingen in elkaar
> zitten. Mocht PS1 5.00V leveren en PS2 4.95V dan zal PS1 de spanning
> leveren aangezien PS2 "ziet" dat er geen energie geleverd hoeft te
> worden, die gaat pas weer switchen als het onder 4.95V komt. En dan heb
> ik het over switched mode power supplies (SMPS). De 1N5822-achtige
> diodes zitten dan al in het switching circuit.
>
> Ik zou zeggen, knoop ze eens aan elkaar en hang er een
> [...]

Kort: Het bleek inderdaad geen probleem te zijn.

Schema van het developmentboard laat zien dat er een stroombegrenzerchip
zit tussen de USB-OTG connector en de rest van het board. Daarmee
is het al niet twee 5Voltvoedingen parallel schakelen.

Het developmentboard krijgt nu van twee kanten 5Volt binnen
en dat gaat goed.

Dank, fijn weekend / fijne week
Silence is hard to parse