Re: Thunderbird reageert soms niet

Op 20-02-2020 om 09:41 schreef Paul van der Vlis:

> De problemen bleken uit een van de IMAP accounts te komen. Voor dat de
> problemen begonnen had ik daar iets aan gewijzigd, het zo ingesteld dat
> berichten ouder dan een jaar automatisch verwijderd konden worden. Toen
> de problemen begonnen had ik dit uiteraard terug gezet, maar dat hielp
> niet. Na het account verwijderd te hebben zijn de freezes weg.
>
> Volgende stap is om het account weer toe te voegen, liefst zonder alle
> data opnieuw te moeten downloaden. Maar hoe doe je dat precies...

Ik heb het account weer toegevoegd en had eerst weer flinke problemen.
Niet zozeer freezes, maar Thunderbird bleef maar 100% CPU eisen.

Het heb het mailaccount aan de server-kant gereconstrueerd, en dat
hielp. Het probleem bleek dus in de mailserver te zitten bij een
bepaalde mailbox... Nog niet eerder meegemaakt...

> Volgens mij staat er overigens nog reuze veel data in mijn profiel van
> accounts die al lang zijn opgeheven. Zou mooi zijn uit te vinden welke
> data nu bij welk account hoort.

Dat bleek doenlijk. In elk account staat in welke map de data wordt
opgeslagen. Mappen waarbij geen account hoorde heb ik verwijderd.