Re: Thunderbird reageert soms niet

Op 05-02-2020 om 15:55 schreef Paul van der Vlis:
> Hoi,
>
> Heb sinds een paar dagen een raar probleem met Thunderbird. Het reageert
> soms enige tijd niet. De machine heeft dan een hoge load, Thunderbird op
> 100%. Andere applicaties reageren gewoon. Na een paar minuten werkt
> alles weer goed en snel.
>
> Ik heb al een restart van Thunderbird gedaan met alle add-ons disabled,
> maar heb het probleem dan nog steeds.
>
> Heb de machine gereboot maar helpt niet
>
> Heb het checken van de IMAP elke 10 minuten uitgezet, maar helpt niet.
>
> Heb wat dingen uitgezet die misschien van invloed kunnen zijn, zoals het
> [...]

De problemen bleken uit een van de IMAP accounts te komen. Voor dat de
problemen begonnen had ik daar iets aan gewijzigd, het zo ingesteld dat
berichten ouder dan een jaar automatisch verwijderd konden worden. Toen
de problemen begonnen had ik dit uiteraard terug gezet, maar dat hielp
niet. Na het account verwijderd te hebben zijn de freezes weg.

Volgende stap is om het account weer toe te voegen, liefst zonder alle
data opnieuw te moeten downloaden. Maar hoe doe je dat precies...

Volgens mij staat er overigens nog reuze veel data in mijn profiel van
accounts die al lang zijn opgeheven. Zou mooi zijn uit te vinden welke
data nu bij welk account hoort.