Re: Scanner

Op 19-02-2020 om 16:19 schreef Sjoerd Hiemstra:

> xsane start ik binnen Gimp op. Je kunt dan een 'preview' krijgen en er is
> nog van alles in te stellen voor je op 'scan' (of Ctrl-Enter) drukt.
> Het bezwaar van op 'scan' drukken zie ik niet zo. Ik zit toch al voor het
> scherm.

Als ik wil scannen zit ik helemaal niet voor het scherm. Dan sta ik bij
de scanner. En druk ik daar graag op de "scan" knop.

Maar het ligt er wellicht aan wat je wilt scannen, en welke kwaliteit je
wilt. Bij mij is de kwaliteit vaak niet zo heel belangrijk. Denk
bijvoorbeeld aan facturen, een rapport, of een paar pagina's uit een
tijdschrift.

https://tweakers.net/categorie/58/scanners/producten/#filter:q1YqKMpMTvXNzFOyMtBRKi5ITXbLzClJLSpWsqpWMrM0MgHRZYk5SlbRSmYWxmZKsbW1tQA

> Dat herinner ik me van een paar jaar geleden. Het ging toen vooral om de
> Epson Perfection 1200. Ik vraag me af of dit nog steeds opgaat. Ik had al
> eens op Marktplaats rondgekeken, maar niet meer iets geschikts kunnen
> vinden.

Ik vind er meteen een boel. Wat denk je hiervan?
https://link.marktplaats.nl/m1515278568

En hier is nog veel meer om te bekijken:
https://www.marktplaats.nl/l/computers-en-software/scanners/f/gebruikt/32/#q:scanner|f:2563,31

> Die Canon die ik op het oog had, kost maar 89 euro. Scanners zijn
> blijkbaar tegenwoordig niet meer zo duur. Dus dit argument lijkt me niet
> zo belangrijk meer.

Kijk maar eens bij scanners die zaken als scannen naar e-mail
ondersteunen. Die kosten al snel 200 euro. Echter een all-in-one die kan
scannen naar e-mail heb je voor 45 euro.

https://tweakers.net/categorie/922/printers/producten/#filter:TcqxCoAgFIXhdzmzQWWE-QBBQ1NjNITdwZCKa7SI754RRNOB7_wBOy_ErSW3QONgu3qIF4edz2SzN58cZLrUZYV4UkO93aBzAZ-O1rqT2EMHlLKonr1mBz1CNQ2mKCBzqX5cK1knj_EG