Re: Scanner

Ernst van der Storm schreef:
> Ik gebruik (lsusb):
>
> Bus 001 Device 004: ID 04b8:0119 Seiko Epson Corp. GT-X750 [Perfection
> 4490 Photo]
>
> in xsane: zie ook bijlageplaatje.
>
> Aangedreven door iscan-gt-x750-bundle-1.0.0.x64.deb.tar.gz

Ik zie hier iets interessants. Ik had eerst de Epson V370 Photo op het oog,
maar werd ontmoedigd door het 'Unsupported' dat ik op sane-project.org zag
staan.

Perfection V370 Photo
USB
0x04b8/0x014a
Unsupported
supported by the epkowa backend plus non-free interpreter
epson2 (1.0.124 (unmaintained))
sane-epson2

Dat van dat 'epkowa backend' en de 'non-free intepreter' zou weer een
hele uitzoekerij zijn.
Maar bij jouw model zie ik hetzelfde staan!

Perfection 4490 PHOTO
USB
0x04b8/0x0119
Unsupported
supported by the epkowa backend plus non-free interpreter
epson2 (1.0.124 (unmaintained))
sane-epson2

Je hebt gewoon die deb geïnstalleerd en verder niks en dan wordt de
scanner gezien door xsane?

Voor jouw model is er trouwens een nieuwere versie beschikbaar: 2.30.4.

Hierbij ook een bijlageplaatje, van mijn oude scanner.
Opmerkelijk dat het er zo anders uitziet.