Re: Scanner

Op 19-02-2020 om 00:25 schreef Sjoerd Hiemstra:
> Kent iemand een scanner die werkt onder Debian?
> Ik had mijn oog laten vallen op de Canon LiDE 300, op sane-project.org
> wordt de ondersteuning 'complete' genoemd, maar her en der wordt gemeld
> dat de installatie erg moeizaam verloopt, bijvoorbeeld hier voor Ubuntu:
> https://askubuntu.com/questions/1107632/install-canon-lide-300-400-on-ubuntu-18-04

Wat dingen om over na te denken:

Overweeg een scanner die scans via e-mail kan versturen. Dan werkt het
ook zonder Sane o.i.d. Verder vind ik het maar lastig dat je op de
computer op "scan" moet drukken.  Bij Tweakers is er een optie voor om
hierop te zoeken: eigenschappen | scannen naar | Email.

Overweeg een gebruikte scanner te kopen, bijvoorbeeld via Marktplaats.
Vaak is dit gemakkelijker dan een nieuwe te vinden, en je kunt ook een
heel proffesionele krijgen voor een lage prijs. Regelmatig is er voor
die dingen geen driver voor de volgende Windows versie, en dan willen
mensen hem kwijt voor heel weinig geld.

Als ik me niet vergis had een bekende ook ooit problemen met de scanner
die je noemt, het functioneerde niet. Uiteindelijk bleek de (nieuwe)
scanner defect, een andere deed het wel ;-)

Een all-in-one apparaat is misschien goedkoper dan een scanner.