USB-stick beschrijven

Hallo,

Ik kom een raar probleem tegen, en heb wel eens vaker problemen met het
mounten van USB-sticks.

In dit geval gaat het om een USB-stick met VFAT filesystem. Hij mount
als /media/usb0 en dus niet als /media/piet/KINGSTON of zoiets.

Daarna kan alleen root ernaar schrijven, en Piet niet. En Piet is lid
van de groep "plugdev".

Wie kent dit probleem, en hoe het op te lossen?

Andere vraag:
En weet iemand toevallig ook hoe het zit met filesystemen zoals NTFS en
EXT4?  Daar zie ik ditzelfde ook gebeuren.