Re: printen via nas

Op 08-02-2020 om 15:21 schreef Fred:

> De drivers zijn alleen beschikbaar voor 32 bit terwijl de apparaten die
> ik gebruik 64 bit zijn. De drivers zijn geïnstalleerd met de --force-all
> optie. En blijkt op de desktop dus succesvol te werken.
>
> Op de laptops wordt de printer ook moeiteloos  door cups gevonden.
>
> Er lijkt dus niets mis te zijn totdat ik op de zolder de print wil ophalen.

Hallo Fred,

Als je 32-bits programma's wilt draaien op een 64-bits systeem, heb je
daar speciale software voor nodig. Wellicht heb je dat wel op je desktop
systeem, en niet op de laptops.

Zoiets volgens mij als root:

dpkg --add-architecture i386
apt update
apt dist-upgrade

Ik zou die "driver" (er zit vast een programma bij) eerst verwijderen,
dan bovenstaande doen, dan toevoegen. Goede kans dat apt fouten geeft,
maar op het eind staat er dan over het algemeen wat je moet doen om die
fouten te fixen.

Koop in het vervolg beter een printer die wel goed ondersteund wordt.
Bijvoorbeeld een printer met air-print.