Re: printen via nas

Hallo,

Ik heb geen ervaring met nas.
Zorg in ieder geval dat ip/tcp port 631 open staat en niet wordt
tegengehouden door een fire=wall.

jos@jojo:~ % nmap localhost -p 631 -A

Starting Nmap 7.40 ( https://nmap.org ) at 2020-02-08 18:19 CET
Nmap scan report for localhost (127.0.0.1)
Host is up (0.00014s latency).
PORT    STATE SERVICE VERSION
631/tcp open  ipp     CUPS 2.2
| http-methods:
|_  Potentially risky methods: PUT
| http-robots.txt: 1 disallowed entry
|_/
|_http-server-header: CUPS/2.2 IPP/2.1
|_http-title: Home - CUPS 2.2.1

Service detection performed. Please report any incorrect results at https://nmap.org/submit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 6.66 seconds

    Groet,

        Jos.

--

   Sent from Debian GNU/Linux 9