Re: printen via nas

On Sat, Feb 08, 2020 at 03:21:51PM +0100, Fred wrote:

> De ip adressen zitten in de range van 192.168.178.xx. op de enige
> router die ik gebruik.

> De nas is niet voorzien van een white list.

> Ik krijg ook geen foutmeldingen. Dat maakt het zoeken juist zo
> lastig. Cups geeft aan dat er wordt geprint en ook dat deze voltooid is.
>
> De drivers zijn alleen beschikbaar voor 32 bit terwijl de apparaten
> die ik gebruik 64 bit zijn. De drivers zijn geïnstalleerd met de
> --force-all optie. En blijkt op de desktop dus succesvol te werken.
>
> Op de laptops wordt de printer ook moeiteloos  door cups gevonden.

> [...]

Wat ik er tot nu toe van begrijp:

* Het kan.
* Alleen de desktop kan het.
* De laptops nog niet. (dit is het probleem)
* Een van de laptops heeft, net als de desktop, Buster
* alle componenten op hetzelfde netwerk (geen routers en/of firewalls
  die in de weg zouden kunnen zitten)

Wat mijn aanpak zou zijn:
* Borgen dat wat werkt zal blijven werken
* Verschillen zoeken tussen desktop en laptop
* Alleen wijzigingen op laptop maken (desktop configuratie heel laten)
* Als geen verschillen meer gevonden worden, op NAS zoeken
  op grond waarvan ie discrimineert

Groeten
Geert Stappers
--