Re: printen via nas

Even vanaf mijn mobiel en niet op locatie. De ip adressen zitten in de range van 192.168.178.xx. op de enige router die ik gebruik.

De nas is niet voorzien van een white list.

Ik krijg ook geen foutmeldingen. Dat maakt het zoeken juist zo lastig. Cups geeft aan dat er wordt geprint en ook dat deze voltooid is.

De drivers zijn alleen beschikbaar voor 32 bit terwijl de apparaten die ik gebruik 64 bit zijn. De drivers zijn geïnstalleerd met de --force-all optie. En blijkt op de desktop dus succesvol te werken.

Op de laptops wordt de printer ook moeiteloos  door cups gevonden.

Er lijkt dus niets mis te zijn totdat ik op de zolder de print wil ophalen.

Fred

Verzonden door BlueMail