Thunderbird reageert soms niet

Hoi,

Heb sinds een paar dagen een raar probleem met Thunderbird. Het reageert soms enige tijd niet. De machine heeft dan een hoge load, Thunderbird op 100%. Andere applicaties reageren gewoon. Na een paar minuten werkt alles weer goed en snel.

Ik heb al een restart van Thunderbird gedaan met alle add-ons disabled, maar heb het probleem dan nog steeds.

Heb de machine gereboot maar helpt niet

Heb het checken van de IMAP elke 10 minuten uitgezet, maar helpt niet.

Heb wat dingen uitgezet die misschien van invloed kunnen zijn, zoals het automatisch wissen van oude berichten uit een grote mailbox.

In de activity manager zie ik soms "deleted one message from Drafts", geen idee wat dat is. Ik heb niets gewist uit de prullenbak, en er is volgens mij ook geen instelling die berichten uit Drafts wist.

Iemand een idee wat er aan de hand is, of hoe ik het probleem debug?