Re: Netwerk basis voor VM op een laptop. libvirt

On Mon, Dec 02, 2019 at 07:42:45PM +0200, Wouter Verhelst wrote:

> Niet waar.
>
> Als je libvirt installeert, is het netwerk met de naam "default" een
> intern netwerk dat gekoppeld is aan de "virbr0" interface, waarbij die
> laatste een TUN/TAP interface is. Een virtueel netwerk wordt dan door
> libvirtd gemaakt en aan de VMs gekoppeld.
>
> Je kan dan "ssh 192.168.122.XXX" doen, waarbij "XXX" het hostadres van
> de VM is (192.168.122/24 is in de standaardconfiguratie het netwerkadres
> van het "default" netwerk).
>
> Bij het opstarten zal libvirtd dan ook een NAT-configuratie opzetten
> [...]

Het is (ongeveer) https://jamielinux.com/docs/libvirt-networking-handbook/custom-nat-based-network.html
wat ik nu heb.  Libvirt netwerk met maatwerk dat begint met ontmantelen
van het default Libvirt netwerk.

De URL vond ik via https://wiki.debian.org/libvirt

Dank voor (het advies|de tip) om nogeens naar libvirt ( https://libvirt.org/ )
te kijken.