Re: Gezocht: Domain Registrar - Technisch

On 01/12/2019 21:46, Frank Voncken wrote:
> [...]

<knip>

> Sorry dat ik hier zo binnenkom, als een niet-deskundige in de wereld
> van domeinnamen, maar als klant van xs4all kom ik in aanraking met een
> alternatief: www.freedom.nl, en daar bieden ze via Soverin (
> www.soverin.nl) een (voorlopig) gratis registratie van een domeinnaam
> aan. Soverin blijkt tevens ondersteund te zijn door Bits of Freedom (
> https://www.bitsoffreedom.nl/mail). Ik weet echter niet in hoeverre
> deze aan de eisen van de OP beantwoordt (Soverin draait zoveel mogelijk
> open source, maar de eis met betrekking tot (re)Captcha weet ik niet).

Was hier bekend mee en enige tijd terug is er een Founding Member
lidmaatschap afgesloten echter zonder een domeinnaam te registreren dan
wel te koppelen [1] aangezien er enkele dingen niet duidelijk waren.

De email conversatie hierover met Freedom.nl is hieronder te lezen voor
degene die er interesse in hebben anders <knip>.

[1] https://www.freedom.nl/support/eigen-domein-aanvragen/

*****

> [...]
> nog mogelijk om (een onafhankelijke) webhosting op die domeinnaam te
> doen?
> (Met onhankelijk wordt bedoeld dat er een eigen keuze blijft wie die
> webhosting dienst gaat leveren.)
>
> Vraag 3: Aangezien webhosting pakketten vaak inclusief een e-mail
> hosting pakket is is er dan geen problemen met de e-mail hosting door
> Freedom wordt gedaan?
>
> Alvast bedankt voor de genomen moeite!
>
> <naam vragensteller>
>
> PS. By the way, een compliment voor die encryptie mogelijkheid!!

Beste <naam vragensteller>,

Vraag 1: ja, maar om dat te doen, moet je eerst koppelen en dan pas
aanvragen, andersom kan nog niet. Dat is een bug wat we er nog uit
moeten halen.

Vraag 2: Ja, alleen mail (de MX record) wordt naar ons toe doorgezet,
niet het "website" verkeer.

Vraag 3: In principe niet, behalve dat je bij je hoster dan een dienst
afneemt waar je geen gebruik van maakt. De mail gaat simpelweg naar ons
toe, niet naar hen.

Met vriendelijke groet,
<naam medewerker>
Freedom Internet