Re: Gezocht: Domain Registrar - Technisch

On 01/12/2019 12:17, Geert Stappers wrote:
> Previous-Subject: Re: Gezocht: Domain Registar welke *geen* gebruik maakt van Google ((Re-)CAPTCHA) services

<knip>

> Uitdaging:   Kijk verder

On 02/12/2019 16:30, Paul van der Vlis wrote:

<knip>

> Zelf zit ik bij Opendomainregistry.net, dat is een Nederlandse club.
> Domeinen zijn er goedkoop, een .nl domein kost bijvoorbeeld 4,60 incl
> BTW. Ze reageren heel snel op vragen via de mail (vaak binnen een half
> uur), en ze zijn ook telefonisch te bereiken. En ze hebben veel
> verstand van zaken.

Waarvan akte.

> Ze hebben naast een webinterface ook een API waarvoor ik een cli-tool
> heb laten ontwikkelen. Je kunt daarmee domeinen registreren, maar het
> doet bijvoorbeeld ook DNSsec keys uploaden. Uiteraard is dat open
> source, ik stuur het je graag.

Is volgens mij alleen te gebruiken wanneer ik een account afsluit bij
ODR en vervolgens via het controlpanel aangeef dat ik gebruik wil maken
van API Access.

Zie mij op korte termijn (nog) geen gebruik maken van een API aangezien
dit 3 stappen te ver is maar om van 3 stappen naar 2 stappen te kunnen
gaan ben ik wel nieuwsgierig naar die cli-tool om eens te kijken hoe zo
iets in elkaar zit.

Dus laat maar komen waarvoor dank!