Re: Netwerk basis voor VM op een laptop.

Op 01-12-19 om 23:35 schreef Geert Stappers:

> Dat was niet voldoende.
>
> De brigde is nu m.b.v.  openvswitch gemaakt.

Ik doe dit soort dingen met een andere virtuele switch volgens mij (ben
even de naam kwijt), de configuratie gebeurd via
/etc/network/interfaces. Nu weinig tijd, maar kan je de config sturen
als je wil.

Wellicht heb je een lokale nameserver nodig zoals dnsmasq om de VM's
lokaal een ander IP te geven dan vanaf internet.