thunar: Failed to register: Timeout was reached

Weet niet of het een specifiek Debian probleem is, maar ik heb het
volgende.
Soms reageert thunar niet meer. Thunar afsluiten werkt meestal.
Vandaag echter niet. Dus ik dacht: laat ik het eens via de commandline
doen. Start nog steeds niet op, maar ik krijg als melding:
    Failed to register: Timeout was reached

Wanneer ik daar op zoek vind ik iets over een verkeerd geïnstalleerde
bibliotheek, maar dat kan het niet zijn want eerst werkt het wel.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Dit is met Debian 10.2 en Xfce 4.12.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer