Re: play werkt niet meer na upgrade to buster

Geert Stappers <stappers@stappers.nl> writes:

> Het hoeft niet aan `play` te liggen.
> Het kan ook een onder liggende "codec" zijn.
> Probeer eens een bestand van een ander formaat af te spelen.
> En eventueel een derde formaat. Om zo te achterhalen
> of het inderdaad een "codec" issue is.

Ik heb een aantal bestanden afgespeeld met allemaal hetzelfde
resultaat. Het wordt goed afgespeeld, maar er gaat output naar stderr.

En het ligt denk ik echt aan play: ik heb ook geprobeerd een niet
bestaand bestand af te spelen:
    $ play ./dummy.wav
    play WARN alsa: can't encode 0-bit Unknown or not applicable
    play FAIL formats: can't open input file `dummy.wav': No such file or directory

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer