Re: Monitor - HDMI - docking station - USB-C - laptop

Hoi Geert,

Op 15-10-19 om 18:43 schreef Geert Stappers:
> Hoi,
>
> Aan welke kant van de HDMI kabel zou ik wat moeten veranderen?
>

> Laptop is aangesloten op USB-C docking station.
> Van het dockingstation kan ik Ethernet, toetsenbord en muis gebruiken
> (want ik heb "boltctl authorize" gedaan).

Als ik het goed begrijp ben je hier met Thunderbold bezig geweest, want
"boltctl" is een Thunderbold 3 commando.

Nu heb ik een nieuwe klant die een nieuwe laptop naar me toe stuurt
omdat hij Thunderbold niet aan de praat krijgt onder Debian.
Onder Ubuntu op dezelfde hardware gaat het wel, maar hij wil Debian.

Hij zegt dat hij allerlei foutmeldingen krijgt. Kreeg jij die misschien
ook voordat je "boltctl authorize" deed?

Moest je nog speciale dingen doen om Thunderbold aan de praat te
krijgen?  Misschien firmware?  Of een kernel uit backports?

Had je wellicht ergens een manual gevonden?

Ik heb beloofd mijn best te doen, maar heb nog geen ervaring met
Thunderbold.