Re: Monitor - HDMI - docking station - USB-C - laptop

On Tue, Oct 15, 2019 at 07:18:37PM +0200, mailnx@posteo.org wrote:

> Weet niet of je er wat mee kunt maar had enkele weken geleden een soort
> gelijk probleem met een Iiyama monitor die een "No signal" melding gaf
> bij het het aansluiten van de video via VGA terwijl deze voorheen op
> HDMI goed had gewerkt.
>
> Door de 'Auto' toets op de monitor langer als 2 seconden ingedrukt te
> houden kwam er een OSD menu te voorschijn met een keuze-menu: D-sub -
> DVI - HDMI. Na voor D-sub gekozen te hebben was er weer beeld en
> blijkbaar gebeurt dit selecteren, bij deze monitor in ieder geval, niet
> (altijd) automatisch.

Monitor hier, een LG, heeft ook een On Screen Display dat actief
wordt door een soort van joystick. Daar kan ik "input" kiezen.
Er gebeurt dan opnieuw een scan op alle connectoren van
het beeldscherm. Dat resulteert weer in "geen input signaal,
slaapstand".  Met die joystick zou je na "input" eigenlijk
"HDMI" (of andere ingang) willen kun selecteren. Maar helaas.

Met een andere monitor, VGA, krijg ik wel beeld.

Het oorspronkelijke probleem is er nog. Ik ga er een nachtje
over slapen.

Leven en laten leven