Re: Binary package wijzigen

On Wed, Oct 02, 2019 at 09:18:13PM +0200, Paul van der Vlis wrote:
> [...]

Lees verder

Kort:  dpkg-deb --control  path/to/foo_VER-DV_ARCH.deb

Lang:

Maintainer e-mail adres staat in de control file.
Stel het package  foo_VER-DV_ARCH.deb en ligt in de directoy path/to

Ga in een directory staat waar het geen kwaad kan er je daar files
overschrijft.

Voer nu uit

   dpkg-deb --control  path/to/foo_VER-DV_ARCH.deb

In de directory waar je staat heb nu een directory 'DEBIAN'
met daarin 'control' en 'md5sums'. Beide zijn tekstbestand.
Zoek in 'control' Maintainer

   grep Maintainer DEBIAN/control

Jawel.  Echter gaan de strings "verloren" door compressie.

> Het lijkt me dat ik hem kan uitpakken, wijzigen, inpakken.

   man ar

> Het resultaat geeft dan vast een checksum foutmelding of zoiets,
> maar wellicht is dat weer op te lossen.

Ja, er zijn checksums. Nee, jij hebt er geen last van.

Mijn inschatting is dat je de control file gaat aanpassen.
Want daar staan de afhankelijkheden gedefinieert.

Over de control file staat geen checksum.
Met `sudo dpkg --install foo_VER-DV+1_ARCH.deb` is die
dan ook gewoon te installeren.

Leven en laten leven