Re: Debian op een tweede disk, de volgende stappen

On Wed, Sep 25, 2019 at 04:30:12PM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Aan zoiets dacht ik maar kon niet op de naam komen.
>
> Ik neem aan dat het ook een Linux kernel installeert,
> dus niet zoals bij een chroot?

Nope. Kernel wordt _niet_ ge-installeerd.

> Daarna moet ik natuurlijk nog van alles doen, zoals zaken mounten zoals
> /dev en /sys, en dan grub installeren.

Inderdaad.
Het rijtje, plus ongeteste aanvulling, waarschijnlijk incompleet

  sudo update-grub2  # nulmeting
  export MY_CHROOT=/mount/point/van/tweede/disk
  mount proc $MY_CHROOT/proc -t proc
  mount sysfs $MY_CHROOT/sys -t sysfs
  chroot $MY_CHROOT /bin/bash
  apt update
  apt install linux-image  # Kernel
  apt install grubzoveel
  update-grub2  # altijd spannend
  exit # om chroot omgeving te verlaten
  sudo update-grub2  # controle op dat originele host nog origineel is

Of dat originele host nog steeds van de oorspronkelijke disk moet
starten, weet ik eigenlijk niet. Net zo min als ik weet welke VM
de gerepareerde disk moeten gaan starten.

Leven en laten leven