Re: Custom Debian in cloud

On Wed, Sep 25, 2019 at 02:13:27PM +0200, Heiko wrote:
> [...]

En wat is daar klaargezet?
(Wat heb je nog meer dan  user level text-only console?)

> Met https://netboot.xyz/ kun je heel comfortabel meerdere distro's
> installeren, rechtstreeks vanaf het web.  Moet je wel even een iPXE image
> geboot zien te krijgen. Die zijn niet groot en vrij flexibel en te dowloaden
> van http://netboot.xyz/ .

Kanttekening: Je moet het privilege hebben om server te laten booten.
Ook nog van een device naar keuze.

Maar kan wel een oplossing zijn.

Mijn aanpak zou zijn om te vragen welke images beschikbaar zijn in de "cloud"
in kwestie.

Is gebaseerd op de ervaring dat vrije elke "cloud provide" Debian images
aanbiedt.

Leven en laten leven