Goede versie van Java gebruiken

Ik heb op mijn systeem zowel Java 8, 9 al 11 staan. Default staat
ingesteld dat java 11 moet worden gebruikt. Er is echter een programma
dat met 8 moet worden gedraaid dat in mij crontab staat. Dat heb ik nu
'opgelost' door het aan te roepen met:
    /usr/lib/jvm/java-1.8.0-openjdk-amd64/bin/java

Maar dat is niet erg netjes vind ik persoonlijk. Is er een betere
manier?

Zou op andere momenten ook handig kunnen zijn. Bijvoorbeeld wanneer
moet worden gecontroleerd dat een programma onder Java 8 werkt.

--
Cecil Westerhof
Senior Software Engineer