Re: Onbruikbaar installeerscherm

On Fri, Jul 12, 2019 at 10:11:08AM +0200, Jaap van Wingerde wrote:

> Er bleek niets aan de hand met de monitor. Om onduidelijke redenen
> verdween het probleem nadat ik in het bios ???above 4g encoding??? op
> ???disabled??? zette.

Doet mij denken aan computer die RAM moet delen met videokaart.

Ieder geval:  dank je wel voor het terugmelden.

> Daarna bleek er geen driver voor de Intel I219-LM netwerk in de
> installer te zitten.

Firmware geneuzel[1]

Onder https://cdimage.debian.org/cdimage/unofficial/non-free/
staan installatie images met non-free firmware.

> Een rondslingerend wifi-stikkie bracht helaas
> geen verbinding tot stand. Toen heb ik mijn Android-telefoon op
> usb-theterering gezet en op de computer aangesloten. De installer
> herkende deze verbinding en ging aan het werk.

Creatief
(en helemaal top dat je vertelt hoe je het opgelost hebt)

[1] Debian gaat voor vrije software. Hardware fabrikanten hebben
hun eigen redenen om binairies te leveren zonder source code.
Het gat wordt grotendeels overbrugt met "non-free"
--
Leven en laten leven