Re: Release van Buster helpt Stretch om zeep

On Sun, Jul 07, 2019 at 06:29:00PM +0200, Cecil Westerhof wrote:

> Het is een beetje vreemd: ik heb geprobeerd stretch te vervangen door
> stable, maar dan krijg ik:

In mijn woorden
} Het is nog niet wat ik verwacht: ik heb domweg elke 'stretch' vervangen
} door 'stable' en dan krijg ik:

> [...]
>     N: Updating from such a repository can't be done securely, and is therefore disabled by default.
>     N: See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.
>     E: The repository 'http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian stable Release' does not have a Release file.
>     N: Updating from such a repository can't be done securely, and is therefore disabled by default.
>     N: See apt-secure(8) manpage for repository creation and user configuration details.
>
> Docker en virtualbox kan ik me nog iets bij voorstellen,

Zet daar dan de 'stable' weer terug naar 'stretch' ...

> maar dat ik
> ook een melding krijg op stable-backports vind ik een beetje vreemd.

Alleen vreemd als je de aanname doet dat een "stable-backports" bestaat.
Zo ver ik weet zijn er alleen "CODENAME-backports".

> Het idee van stable is dat je altijd de laatste versie hebt,

Dat is kletskoek.

> maar als je dan toch backports apart moet benoemen
> lijkt het me iets minder zinvol.

Advies[1]:  Stop met het stapelen van aannames.

[1] Ongevraagd
    en geheel bewust van het risico
    dat het erg verkeerd ontvangen kan worden.
--
Leven en laten leven