Afspelen audio CD's

Ik heb mijn audio CD's weer eens boven water gehaald. T.z.t. wil ik
die gaan rippen, maar daar komt wel wat bij kijken. (Bijvoorbeeld welk
formaat gebruiken.) Maar daar start ik later een ander draadje over.

Wat is de beste manier om ze af te spelen? Mijn eerste zoektocht gaf
een commandline voor mplayer. Hoewel ik een grote fan ban van de
commandline, vind ik dat voor het afspelen van audio CD's niet echt
een optie.

Op het ogenblik open ik de audio CD in thunar, selecteer alles en open
het met mpv. Niet echt handig.

Ik gebruik Debian 9.9 en Xfce 4.12.

--
Cecil Westerhof