Re: webhosting control panel

Op 08-05-19 om 13:32 schreef mj:
> Hoi,
>
> Zijn er hier mensen die gebruik maken van control panels voor webhosting..?
>
> Zie lijstje op https://wiki.debian.org/HostingControlPanels
>
> Maar ik zoek ervaringen. Mensen die iets goeds of juist slechts te
> melden hebben? Wat gebruik je? Bevalt? Wat raad je aan/af... :-)
Ik heb er onlangs een heel stel bekeken, en ik werd van geen van allen blij.

Een collega gebruikt ISPconfig, en is daarmee blij. Ga er echter vanuit
dat je alles zult moeten veranderen op de manier zoals ISPconfig wil.
Dat is eigenlijk bij al die systemen zo.

Verder ondersteunen ze alleen een beperkt aantal programma's.

Ik doe het nog steeds op de commandline met scriptjes, maar zou ook wel
een webinterface willen. De meeste klanten hebben veel liever dat ik een
site voor ze in de lucht breng, maar er zijn klanten die de dingen graag
zelf willen kunnen.