Re: GID's wijzigen

Hoi Paul,

On Thu, 2019-04-18 at 14:52 +0200, Paul van der Vlis wrote:
> Hallo,
>
> Ik mount data van een ander oud systeem, groepen en users moeten even
> dezelfde ID's hebben.
>
> Nu overlappen de ID's van de groepen elkaar echter. Het gaat b.v. om
> de groepen van systemd en messagebus.
>
> Zou ik daarop kunnen zoeken met find en ze een ander GID geven?
>
> Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Kan je daar niet slim omheen werken? Door de disk direct in een chroot
te mounten. Met dus een chroot van de oude release, in plaats van wat
er op de disk staat aanpast zeg maar. De vraag is wel hoe je vervolgens
de oude IDs kan toepassen? De chroot gooi je daarna toch weg.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/