Re: XDM maakt cli-weergave in de war, {hoe,dan}

On Thu, Apr 11, 2019 at 08:26:09PM +0200, Vincent Zweije wrote:

> [...]
> dat invloed zou hebben op je terminal emulator.
>
> Gekke vraag misschien, maar is het wel dezelfde terminal emulator? En
> zo ja, welke?
>
> Nog een andere optie: misschien dat er via dbus andere settings bij je
> terminal emulator uitkomen afhankelijk van je session type.
>
> Ah, ik bedenk juist: X resources!
>
> xterm is volledig te sturen via settings die in de display server
> (Xorg/X11) worden bijgehouden; ook de character set die wordt gebruikt. Er
> vanuit gaande dat je xterm gebruikt, vraag de volgende resultaten eens op:
>
>     appres XTerm xterm >appres-{xdm,startx}.txt

`appres` blijkt in het package  `x11-utils` te zitten.

'XTerm xterm' parameters voor appres

Maar wat zou de '>appres-{xdm,startx}.txt' moeten doen?

Het zal ge-expandeerd worden tot

  appress XTerm xterm >appres...

ah, nu zie ik het.  Het zal ge-expandeerde worden tot

  appress XTerm xterm >appres-xdm.txt >appress-startx.txt

Nog steeds een vreemde command line regel.  Dan ook maar uitgeprobeerd

$ appres XTerm xterm >appres-{xdm,starx}.txt
bash: appres-{xdm,starx}.txt: omleiding is niet eenduidig
$ appres XTerm xterm >appres-xdm.txt >appres-startx.txt
$ ls -ltr appres*.txt
-rw-r--r-- 1 stappers stappers    0 apr 11 20:46 appres-xdm.txt
-rw-r--r-- 1 stappers stappers 6763 apr 11 20:46 appres-startx.txt
$

> en vergelijk dat eens.

Leeg bestand en gevuld bestand, zo een vergelijk laat alleen maar
verschil zien.

Groeten Geert