Re: XDM maakt cli-weergave in de war

On Wed, Apr 10, 2019 at 09:18:59PM +0200, Rutger van Sleen wrote:

> [...]
[...]

Ik zie een XDG_SESSION_TYPE die anders is, maar ik zou niet weten hoe
dat invloed zou hebben op je terminal emulator.

Gekke vraag misschien, maar is het wel dezelfde terminal emulator? En
zo ja, welke?

Nog een andere optie: misschien dat er via dbus andere settings bij je
terminal emulator uitkomen afhankelijk van je session type.

Ah, ik bedenk juist: X resources!

xterm is volledig te sturen via settings die in de display server
(Xorg/X11) worden bijgehouden; ook de character set die wordt gebruikt. Er
vanuit gaande dat je xterm gebruikt, vraag de volgende resultaten eens op:

    appres XTerm xterm >appres-{xdm,startx}.txt

en vergelijk dat eens.

Vincent.
--
Vincent Zweije <vincent@zweije.nl>   | "If you're flamed in a group you