Re: XDM maakt cli-weergave in de war

On Wed, Apr 10, 2019 at 11:11:36AM +0200, Rutger van Sleen wrote:

> Sinds kort ben ik XDM gaan gebruiken als display manager. Ik wil
> namelijk graag dat er meerdere Xservers gestart worden na het booten.
> Dat maakt het mogelijk dat mijn gezin simpel een andere VT kan pakken,
> zonder dat ik na hoef te denken over switch-user mogelijkheden.
>
> Deze setup draai ik op Debian testing (aka buster), zowel op mijn
> desktop-machine als op mijn laptop.
>
> Het probleem dat ik omschrijf in het subject, komt alleen voor op mijn
> laptop. Waarom ik denk dat het door XDM komt? Omdat het niet gebeurt als
> [...]

Ik proef toch een localization probleempje. Dat is vaak door de
environment variabelen gestuurd. Dus probeer eens in de twee omgevingen:

    #startx
    printenv | sort -o env-startx.txt

    #xdm
    printenv | sort -o env-xdm.txt

en vergelijk de files. Misschien geeft dat een hint wat er anders is.

Vincent.
--
Vincent Zweije <vincent@zweije.nl>   | "If you're flamed in a group you
<http://www.xs4all.nl/~zweije/>      | don't read, does anybody get burnt?"