Re: XDM maakt cli-weergave in de war

On Wed, Apr 10, 2019 at 12:40:48PM +0200, Rutger van Sleen wrote:

> Nee, het gaat puur om meerdere Xserver-instanties die werken met
> dezelfde hardware en configuratie. Dit zodat als ik ingelogd ben op VT7,
> dat mijn vrouw simpelweg naar VT8 kan om daar een eigen sessie te starten.

> In dit geval dus niet.

> Ik ben juist van LightDM afgestapt, omdat het me totaal niet lukte om
> daarmee te behalen wat ik wou.

Omschrijven wat je wilt kan vaak al een uitdaging opzich zijn. In
> als ik ingelogd ben op VT7, dat mijn vrouw simpelweg naar VT8 kan
lees ik "multi seat" als in https://en.wikipedia.org/wiki/Multiseat_configuration
Maar of dat de bedoeling is, is me niet duidelijk.

Ik ben echter bang dat ik per ongeluk de gewenste setup heb ervaren.

VT7 reageerde niet snel genoeg, ik probeerde VT8, daar was wel wat.
Echter niet meer dan een "greeter" en heb nieuwe sessie gestart.
Later op de dag opnieuw vanuit screensaver naar VT8 en VT7 gezocht.
Toen vond ik de sessie van eerder op de dag. Ik herkende die aan
de namen van de terminal windows.

Hoe dat te reproduceren?    Dat weet ik niet.

Waarmee was het?   XFCE   met zijn standaard DM. ( ik heb niets
extras ingestel tijdens de installatie )

Leven en laten leven